Jumaat, 8 April 2011

ronda2 ~ (^-^) v

salam semua..arini aku nak cerita pasal semalam..semalam aku pergi ronda2 kat kangar ngan my hubby..kebetulan ada pasar malam...singgah la sekali..punye la ramai orang..penuh tempat parking..maybe sebab 2 minggu lepas asyik hujan je kan..so, orang ramai pon amik peluang hari yang cerah ni untuk pergi ke pasar...kalau ikut perancangan, nak pergi pasar dengan Nik n Amal..tapi dorang ada kelas pula..aku pergi ngan my hubby je la..hehe~

bergaya ngan shawl baru..hehe~
punye lah pusing satu pasar tu..tapi xde satu ape pon yang kami beli..sebab rambang mata...terlalu banyak gerai sampai x taw nak beli apa..huhu (-_-') mase nak balik tu aku singgah la satu gerai ni..ade jual macam2 jenis tudung...sebenarnya aku cari inner cotton..tapi xde yang berkenan di hati..bila tgok2 kat gerai ni..ada satu tu warna dia cantik..aku pon terus beli..hehe~ lepas tu kami pon jalan2 lagi..tiba2 aku ternampak jagung bakar..lamanya x makan jagung bakar ni..aku pon beli sebatang..hajat di hati nak lepak tepi pantai ngan cik abang sambil2 makan jagung tu..hehe

persediaan utk mencium ular..huu~ takot..
da beli jagung tu, kami pon decide nak balik..tapi tiba2 aku ternampak ada pak cik main dengan ular..aku n my hubby pon pergilah tengok..pak cik tu ngan 3 orang anak dia jual minyak..adalah beberapa jenis minyak..sambil2 jual minyak tu dia pamerkan koleksi2 ular yang dia bela..sempat la snap beberapa gambar kat tempat pak cik ni..
minyak yang pak cik ni jual katanya mujarab..dia tunjuk bila minyak tu dituang ke dalam air, minyak tu akan turun ke dasar gelas..x timbul macam minyak2 yang lain...dan apabila minyak ni dituang ke atas polisterin, dalam masa seminit polisterin tu akan hancur macam kena bahan kimia..uishh~ dasyat betul minyak pak cik ni..huhu~ lepas da puas tengok ular ni, kami pon bergerak pulang..kami singgah di pantai kuala perlis untuk menikmati jagung bakar yang kami beli tadi..hehe~

saja nak bergambar mcm ni..hehe~
my hubby yg macho..huhu~ =p
saat matahari terbenam...subhanallah~
cantiknya ciptaan Illahi...
kami duduk menikmati keindahan alam sehinggalah terdengar laungan azan dari surau berdekatan..sangat2 kagum dengan ciptaan-Nya..baiklah...sampai di sini sahaja post kali ini...kepada sesiapa yang berada di kangar, jangan lupa untuk ronda2 di pasar malam nya ya..setiap hari rabu di stadium kangar...dan kepada yang berada di kuala perlis, lepak2 lah di tepi pantai ni..sure kamu puas hati dengan pemandangannya.. ( ;

salam sayang daripada mrs. rahman...=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

lala