Khamis, 1 September 2011

salam aidilfitri buat semua pembaca blog mrs. rahman ini..hari ini masuk hari yang ketiga umat islam di Malaysia menyambut aidilfitri..nak tahu apa yang menarik aidilfitri aku pada tahun ini? klik nak tahu lagi.. =) tahun ini aku beraya di kedah..buat pertama kali dalam hidup aku tak bersama family di pagi hari raya..rasa sedih dan sayu jugak hati ni..huhu~ apakan daya..tapi hari raya ketiga aku dah ada dengan family [hari ni lah tu..hehe] tu pasal la boleh post dalam blog.. ^-^  

semalam aku balik naik kereta api dari sg. petani..aku ambil seat katil sebab senang nak tidur..dah la dekat 12 jam duduk dalam kereta api tu kan..takkan nak duduk atas kerusi je..aku pun decide ambil katil..tapi kan..punyalah bosan..kereta api sampai dekat pukul 9 malam..so, dari pukul 9 malam tu aku x tahu nak buat apa atas katil..nak tengok ke luar tingkap, gelap gelita..aku pun jalan la dari gerabak aku ke kantin..sampai-sampai kantin, punyalah mahal harga makanan dia..manalah nak tahu kan..tak pernah naik kereta api sebelum ni..huhu~ beli chipster je lah..tu pun da RM 4..uish3 =.='

sampai kat katil aku balik, aku pun duduk la..dah bosan duduk, aku baring..pusing punya pusing, dekat pukul 2 pagi baru aku boleh lelap..kereta api tu punyalah slow kan..sampai dekat KL Sentral dah dekat pukul 6 pagi..aku risau terlepas bas raub pukul 6.45..aku pun singgah McD beli breakfast and terus pergi ke monorail..alih-alih monorail tu pulak yang lambat..timing aku dah betul dah..tension betul ! sampai-sampai pekeliling, memang terlepas bas sungguh la..nasib baik ada bas pukul 8..aku ambil je la tiket pukul 8 tu..nak cepat sampai rumah punya pasal..huhu~

ni dlm bas nk blik raub..muka bgun tito..hehe~
tu lah pengalaman pertama aku naik kereta api (KTM) dari sg. petani ke kl sentral..kalau ikut hati tak nak naik dah..tapi nanti kalau bas tak ada terpaksa lah naik..huhu~sampai di sini sahajalah post kali ini..tak menarik pun kan..haha~ sampai ketemu lagi di post akan datang..salam sayang daripada mrs. rahman =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

lala